Friendly Rentals és una empresa dedicada a la gestió integral dels apartaments. Va ser funda l’any 2003 i, inicialment, l’activitat se centrava a la ciutat de Barcelona. Amb els anys, han anat estenent la seva xarxa fins a cobrir les principals destinacions espanyoles com Madrid, València o Sevilla i algunes de les principals ciutats estrangeres com Lisboa o Londres.
Friendly Rentals pertany a un grup multinacional d’acord amb el Regne Unit anomenat Awaze, dedicat també al sector turístic, amb presència a tot Europa.
Parlem de models de turisme, convivència i tecnologia amb el gerent de Friendly Rentals España, Adrià Elias.
El coronavirus ha afectat de ple al turisme d’arreu del món. Vosaltres ho sabeu perquè teniu apartaments turístics també a Londres, Lisboa o a l’Algarve portuguès. Com s’ha adaptat Friendly Rentals a la “nova normalitat”?
D’entrada, cal dir que Friendly Rentals tenim dos clients molt diferenciats. D’una banda, tenim el turista que ens visita. En aquest cas, i a causa de la situació que hem viscut hem volgut donar-li el màxim de flexibilitat possible per a poder moure les seves reserves en altres períodes. No cal dir que, durant aquest any, hem reforçat els protocols de neteja per tal que compleixin amb la normativa Covid-free. De fet, aquestes dues característiques seran molt comunes en el futur, i per tant ens hem ajustat com més aviat millor. També hem treballat molt en la instal·lació d’obertura de portes automàtiques, per tal que la interacció amb tercers sigui la menor possible, fet que augmenta la percepció de seguretat.
L’altre client que tenim és el propietari de l’apartament. En aquest cas, sent molt conscients de la situació i de la baixada de la rendibilitat, hem fet noves propostes comercials que permeten al propietari obtenir un major benefici amb el mateix volum de reserves. Per exemple, des de Friendly Rentals hem subvencionat d’instal·lació dels panys intel·ligents per a portes, el qual redundarà en un major benefici per a totes parts.
El turisme és clau per sortir d’aquesta crisi?
Tenint en compte la composició del PIB de l’Estat Espanyol, és important destacar que el turisme és necessari per a poder sortir-ne, a causa del volum de negoci, així com de riquesa que genera aquest sector, no només pels propietaris sinó per als treballadors que s’hi dediquen, directament o indirecte.
I els pisos turístics, quin paper hi juguen?
Som l’exemple perfecte del nou turisme que hauria de sorgir. Un turisme més personalitzat, on comparteixes el mateix espai amb els teus i interactues amb ells. Un turisme adaptat a les necessitats familiars perquè no és el mateix si viatges en parella o si tens un nadó o fills, que de ben segur prefereixes tenir una cuina per poder coordinar la vida familiar amb l’experiència de fer turisme. Som un model de turisme amb un alt valor afegit, on la resolució de les incidències es pot fer sempre a través d’un aplicatiu tecnològic.
Abans de la pandèmia, un dels temes que més preocupaven era l’impacte que tenen els habitatges d’ús turístic entre els veïns. Són compatibles uns amb els altres?
Sense dubte que són compatibles. Desgraciadament se’ns ha adjudicat una imatge molt relacionada amb el típic incident protagonitzat per joves alcoholitzats a la Barceloneta però la veritat és que el perfil del nostre client és el de famílies amb nens i perfils executius. Aquest turisme genera valor per a tots els integrants, i no pas destorb.
Nosaltres som una empresa que està lligada a la normativa vigent i complim amb tots els requisits legals, de qualitat i certificacions. Per exemple, hem instal·lat mesuradors de so en els apartaments, que ens avisen si hi ha un excés de volum i podem anticipar-nos a possibles molèsties que puguin patir els veïns.
Per altra banda, des de l’administració, s’han fet molts esforços en legislar, que s’agraeix, però ara seria important buscar aquells pisos turístics que no respecten la normativa. Aquests són, precisament, els que no tenen controls interns de cap mena, i, per tant, generen molèsties tant a veïns com a les empreses del sector, que sufraguem mensualment unes despeses importants per tal de mantenir una estructura legal sòlida.
L’ús de tecnologies a Friendly Rentals és fonamental per agilitzar processos pels turistes però també per donar seguretat i confiança als propietaris, oi?
La inversió en tecnologia és clau. No tan sols pels panys intel·ligents o control de soroll, sinó per a fer més àgil qualsevol gestió i interacció que sigui necessària entre empresa i client. No cal dir que l’ús de la tecnologia ens permet també conèixer millor els nostres clients i el nostre mercat, a través de l’ús d’eines de Business Intelligence que ens dóna un ventall més ampli d’informació sobre les quals prendre decisions de caràcter estratègic.
Per què vau confiar en ADVISORIA, advocats i economistes?
Amb Advisoria hem trobat una partner en el que recolzar-nos quan hem de prendre qualsevol decisió o quan hem de resoldre incidències, ja sigui des d’un punt de vista comptable, mercantil, legal o laboral. Si hagués de posar-vos un adjectiu que us definís, jo diria implicació.