El passat dia 15 de juny de 2017 es va publicar al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya el Decret 60/2017, de 13 de juny, pel qual es modifica el Reglament de l’Impost sobre les estades en establiments turístics aprovat pel Decret 129/2012, de 9 d’octubre. D’entre les modificacions efectuades, destaca la introducció de nous supòsits d’exempció i, en l’àmbit de la gestió de l’Impost, la incorporació de figures com la de l’assistent tributari i la de l’agent col·laborador. Es modifica el període de liquidació de l’Impost, ara trimestral, a fixar-lo en dos períodes semestrals, que corresponen amb les temporades d’hivern i d’estiu, pròpies del sector turístic:
- Un primer període, que comprèn d’abril a setembre
- Un segon període, que comprèn d’octubre a març
- De l’1 d’abril al 30 de setembre del mateix any.
- De l’1 d’octubre al 31 de març de l’any següent.
- La corresponent al període de l’1 d’abril al 30 de setembre, entre els dies 1 i 20 d’octubre.
- La corresponent al període de l’1 d’octubre al 31 de març, entre els dies 1 i 20 d’abril.