Tots nosaltres hem sentit a parlar del màrqueting, les pàgines web i les xarxes socials. D’altres també sabrem alguna cosa sobre el posicionament orgànic o de pagament de Google, sobre les vendes online, la publicitat tradicional i les notes de premsa. Però realment sabem quines eines comunicatives són les més adients pel nostre negoci?logos 2_0 Aquesta és la pregunta que, tot i semblar òbvia, molts empresaris i empresàries no s’han fet mai, o si més no, d’una forma seriosa. I això és nota. I no només ho noto jo perquè m’hi dedico, el que és més greu és que el client final ho percep, ho nota. El posicionament d’una empresa, o marca o producte depèn de moltes coses (producció, logística, post-venta) però també de la comunicació, del que transmet. I aquí, sobretot en la petita i mitjana empresa, hi ha molta feina per endavant. Fent una ullada ràpida a determinades empreses podem trobar webs antigues, i no només a nivell estètic, sinó que no estan adaptades a tabletes portàtils i mòbils. Negocis amb comptes a twitter, facebook i/o instagram que es van obrir un dia perquè és el que “fa tothom” però que després ningú actualitza. Per no parlar dels continguts, els continguts han de tenir una línia comunicativa determinada, no tenir faltes d’ortografia i ser d’un nivell adaptat al nostre client final. Els exemples de bones i males pràctiques pel que fa a la comunicació empresarial pot ser interminable però jo aconsello fer una cosa molt simple: fer-nos preguntes. Quines? Les següents són bàsiques?

    • – Què tinc ara a la meva empresa a nivell de comunicació?
    • – Per què ho tinc?
    • – Em dona els resultats desitjats? La resposta s’ha de traslladar a xifres concretes, a resultats
    – Quin pressupost hi dedico?
Amb la resposta a aquestes preguntes, hauríem de tenir una diagnosi aproximada de la situació actual. I aquí és quan l’empresari ha de plantejar-se d’una forma seriosa el futur comunicatiu de la seva empresa. En aquest plantejament és més que recomanable assessorar-se amb algun tècnic de comunicació per definir l’estratègia, marcar objectius, públics i elements d’implementació gradual.]]>