L’emprenedor Carlos Martínez, ex estudiant del TecnoCampus Mataró-Maresme, ha creat l’empresa Epinium amb un equip format per Miquel Ferrando (CTO), Míriam Larrosa (Sales), Dario González (CMO) i Esteban Fa (Developer). Epinium ha revolucionat el sector dels estudis de mercat amb l’aplicació de la intel·ligència artificial. Epinium analytics és la primera plataforma de monitorització d’opinions de productes en espanyol a temps real. Els seus clients són grans marques de tecnologia i fabricants que volen una eina per conèixer d’una forma ràpida i eficaç el que opinen, volen i busquen els consumidors. Com va sorgir la idea d’aquest negoci? La idea és el resultat d’una evolució, en primer lloc vaig crear una mena d’Instagram de compradors que es deia Woonest però no va tirar endavant, faltava una proposta de valor. Aquest valor afegit és el que hem aconseguit amb Epinium, una idea que va sorgir amb el meu soci Miquel Ferrando quan feia un màster al TecnoCampus Mataró-Maresme en emprenedoria i innovació. Què és Epinium? Epinium té tres branques. En primer lloc, hem creat una aplicació mòbil on els usuaris poden trobar els millors productes tecnològics del moment segons les opinions d’altres usuaris, igual que fa TripAdvisor amb el sector dels viatges. En segon lloc, també he creat Epinium Score que és un rànquing de productes que informa als clients sobre la qualitat d’un producte, també basat en les opinions dels mateixos consumidors. I per últim, Epinium Analytics, que és la primera plataforma de monitorització d’opinions de productes tecnològics en espanyol. Es tracta d’un software que funciona com un servei per a marques i fabricants on reunim les opinions de diferents botigues online i dels clients en un mateix lloc, a temps real. Això crea un nou paradigma en els estudis de mercat, ara el nostre client pot saber d’una forma més ràpida el que opina el mercat del seu producte o de les tendències del mercat. Com funciona? Les tres branques de l’empresa han arrancat bé però està clar que Epinium Analytics ha sortit amb molta força i ja comptem amb clients importants. Estem molt contents de l’acollida que ha tingut. Què significa tenir la vostra seu a la incubadora del TecnoCampus Mataró-Maresme? Facilita tot el tema logístic perquè tenim aquí la seu empresarial, amb tot el que això representa pel que fa a serveis. També ajuda el fet de compartir espais amb altres empreses que comencen amb les que, a banda de compartir-hi espais, hem fet amistats. Com us arriba el finançament inicial? Jo no crec tant en les rondes de finançament o els “business angels” com en els teus propis clients, el teu finançament ha de provenir dels clients que vas fent. També heu rebut algun premi… Sí, vam aconseguir el premi UPF Emprèn Empresa 2016 valorat en 10.000 euros i ara hem estat seleccionats per Acció de la Generalitat de Catalunya per participar en la fira 4YFN que se celebra de forma paral·lela al Mobile World Capital Barcelona, és una gran oportunitat. Com veus el futur? Ara som prudents perquè just estem firmant amb clients grans però la intenció és consolidar-nos aquí primer i després internacionalitzar-nos. Per què treballeu amb ADVISORIA? Vam fer una recerca de consultores a Mataró i vam estudiar el que ens podien oferir i ADVISORIA ens va semblar la més interessant. Ens recolzeu en tot el tema laboral i fiscal, estem molt contents.]]>