L’Àlex Florenza i en Sito Pérez són els dos socis que l’any 2014 van posar en marxa l’empresa tèxtil Urban Style, SL. Amb marques com Pink Dolfin, California Republic, StayDope o Tim Carter es dirigeixen al públic adolescent amb dessuadores i samarretes que es venen a més de 250 botigues de tota Espanya. El disseny dels models es fa a Mataró, en una nau del polígon Mata-Rocafonda, – on comparteixen espais amb d’altres companyies del sector-, i la producció es fa a diferents països estrangers. Aquesta tendència està en plena revisió i els responsables d’Urban Style, SL, es plantegen retornar la confecció a Mataró i el Maresme. Com va començar Urban Style, SL? Els dos proveníem del món del tèxtil i vam decidir emprendre aquest camí amb marques pròpies sense fer nosaltres la producció, sinó externalitzant-la. Tenim unes 20 marques però les treballem segons les modes i la temporada, doncs ara fem peces de roba amb 4 o 5 marques. On teniu la producció externalitzada? A la Xina i sobretot a Turquia, però darrerament ens estem plantejant tornar a fabricar aquí perquè hem tingut alguns problemes. Com quins? Doncs darrerament, per exemple, a Turquia amb el cop d’estat fallit ens van pujar les taxes d’exportació un 12%. També ens hem trobat amb alguna entrega fora de temps. Davant d’aquesta situació ens estem plantejant tornar a confeccionar la roba aquí al Maresme. Quins avantatges i inconvenients hi ha? El principal inconvenient és el preu però també hi ha avantatges: el més clar és que en una zona molt propera i d’una forma molt concentrada tens tot el que necessites. A més, cada vegada hi ha més consciència per un consum responsable i respectuós amb el nostre entorn. Quina és la vostra competència? Els Pull and Bear i Bershka són la nostra competència perquè es dirigeixen al mateix tipus de client que nosaltres i són marques low cost. La gent, sobretot per la crisi, busca el preu i no tant la qualitat. Per tant, nosaltres tenim aquesta competència directa tot i que el nostre producte té un altre acabat. Quin moment viviu ara? El 2016 ha estat un any dur però per les comandes que tenim creiem que acabarem l’any millor de com el vam començar. A Mataró podeu trobar la nostra roba a la botiga Nins i a Bambi Sports, en total distribuïm les nostres marques a més de 250 botigues a Espanya. Quins canals feu servir per donar-vos a conèixer? No fem cap tipus de publicitat, són els nostres clients qui a través de les xarxes socials ens fan publicitat. Què es porta ara? La principal referència d’street wear és Londres i és on hem d’anar per agafar les idees. De totes maneres, hi ha molta influència dels grups de música i els programes de televisió. Quina relació teniu amb ADVISORIA? Treballem amb ADVISORIA per la meva vinculació familiar amb l’Ivo, i ens porteu tot el tema laboral, fiscal i la revisió comptable. Estem més que contents amb tota la gestió, el tracte directe i l’eficàcia en general.]]>