Obres Tècniques Lloret és una empresa de construcció que està especialitzada en obres per empreses farmacèutiques, alimentàries i químiques. Miquel Àngel Lloret està al capdavant d’aquesta firma, amb 26 treballadors, que ha superat la crisi amb els valors de la constància, la seguretat, la feina ben feta i el respecte màxim a les necessitats del client. I això sempre amb la marca de la casa que passa per complir de forma “sagrada” els calendaris d’entrega. Quins són els vostres àmbits d’actuació? La nostra especialitat és la instal·lació de les estructures necessàries per la maquinària de les empreses farmacèutiques, alimentàries i químiques. Des de sales d’estanqueïtat, sales blanques, estructures per sitges, depuradores, etc. Nosaltres treballem amb un sistema on si es fa una parada de la producció és la mínima ja que es tracta d’unes empreses, la majoria multinacionals, on qualsevol parada de la producció penalitza el seu compte de resultats. Per tant, sempre que podem fem la nostra feina sense haver d’afectar al funcionament de la fàbrica. També fem obra nova industrial, obra nova per particular però no som promotors sinó que ho fem per encàrrec i durant la crisi ens vam obrir també cap a la branca del manteniment d’oficines bancàries i dels seus actius immobiliaris. Em comentes el tema de la crisi, creus que s’ha acabat? Per nosaltres els pitjors anys van ser el 2012 i el 2013 quan no entraven projectes grans i havies de competir amb grans empreses constructores que abans mai hauries trobat al mateix sector del mercat. Això s’ha acabat, nosaltres vam notar un canvi al 2014 i el 2015 ha estat boníssim perquè les multinacionals per les que treballem tornen a tenir pressupost per créixer o renovar instal·lacions. Quin paper juga la internacionalització a Obres Tècniques Lloret? Tenim un departament que s’hi dedica, hem fet alguna obra a Portugal i durant la crisi vam fer un intent de buscar mercat a Rússia. Allà el que ens trobàvem és que l’empresari d’aquí que volia implantar-se en aquell territori volia que la direcció de l’obra, el project management, el portés gent d’aquí. I ara estem intentant obrir mercat a Sud Amèrica. Quins valors afegits teniu respecte la competència? Som una empresa auditada i això vol dir que comptem amb el certificat ISO 9001 i 14001 així com amb la norma OHSAS 18001 que aporta uns criteris internacionals en els àmbits del medi ambient, la prevenció, la seguretat i la qualitat. A més la marca de la casa és que el calendari de finalització de les obres per nosaltres és sagrat. Des de quan treballeu amb ADVISORIA i què us aporten? Des dels inicis treballem amb ADVISORIA que ens aconsellen i assessoren en temes fiscals i laborals. Amb en Valentí Sánchez ens trobem un cop al mes aproximadament perquè ens posa al dia dels temes que porta i amb l’Ivo Florenza sobretot portem el tancament dels exercicis anuals. Ens dona molta tranquil·litat comptar amb ADVISORIA amb qui també comptem amb temes legals, ja que nosaltres signem molts contractes i volem estar segurs de totes les clàusules.]]>