Pell Tolrà és sinònim de sabates, bosses i complements a Mataró i Granollers. Un negoci familiar iniciat l’any 1957 per la Tina i en Ramon que van portar sempre les noves tendències en calçat al Maresme, amb dues botigues a Mataró, i al Vallès amb una botiga al centre de Granollers. Avui parlem amb Joan Tolrà, la segona generació de sabaters que, juntament amb la seva dona l’Anna Azor i el seu germà l’Àngel Tolrà, segueixen aixecant la persiana cada dia mantenint el tracte personal de tota la vida però amb la incorporació de les noves tecnologies. Entre les novetats hi ha la posada en marxa de la botiga online perquè estiguis on estiguis sempre puguis comprar-te aquelles sabates o aquell complement que et farà sentir atractiu i també la incorporació de les xarxes socials com Instagram i Facebook. www.pelltolra.com Com ha canviat el negoci en aquests darrers anys? Quan van començar els meus pares, la gent es comprava unes sabates quan les necessitava. Això va canviar ja fa temps i avui en dia hi ha un component d’il·lusió important, nosaltres venem productes que enamoren al client, treballem molt amb sensacions. Quin és el vostre tret diferencial? El podem resumir en tres aspectes. El meu germà, ja fa més de 30 anys que va tenir la gran idea de treure el vidre que separava el producte del client i això ens ha fet marcar la diferència. Vam ser dels primers en no posar barreres entre el client, el producte i el venedor. En segon lloc, i seguint amb aquesta línia de trencar barreres, hi ha el tracte personal amb el venedor això ha estat des del primer dia i continuarà. I en tercer lloc està que treballem amb una selecció de producte molt gran i variada, per aquest estiu, per posar-te un exemple, tenim 60 proveïdors per sabates de dona. Com són els vostres clients? Hi ha diferències entre el Maresme i el Vallès? A mi no m’agrada parlar del client tipus com el tenim entès, és a dir, d’una franja d’edat i un poder adquisitiu determinat, jo penso que el nostre client es defineix per un estil de vida determinat. El 85% del nostre client és dona. I jo diria que és una dona independent que li agrada sentir-se atractiva i calçar-se bé independentment de la seva edat i del seu poder adquisitiu perquè a Pell Tolrà tenim sabates des dels 40 als 300 euros. Pel que fa a les diferències entre Mataró i Granollers, hi ha coses curioses com que a Mataró es fan moltes més compres amb targeta de crèdit i allà hi ha més percentatge d’efectiu. També hi ha un aspecte curiós que és que a la botiga de Granollers ve client de la comarca del Vallès Oriental que compra tot el que necessita per la temporada en una única visita, per tant pot venir dos cops l’any i fer la compra. A Mataró pot venir gent de Cabrils, Vilassar de Mar i d’altres municipis a passejar i si avui no compren, doncs vénen un altre dia i ho fan. Quin paper juguen les xarxes socials en el vostre negoci? Fa 4 anys vam obrir la botiga online i va força bé perquè ens ho fem tot nosaltres i és una pràctica cada vegada més usual entre la població, sobretot els joves. Pel que fa a les xarxes socials, fem servir un compte d’Instagram i un de Facebook que ens dóna molta visibilitat i la capacitat  d’interrelació amb el client. Quina és la tendència per aquesta primavera/estiu 2015? Moda molt fàcil, moltes esportives, molts volums amb cunyes i plataformes i materials nobles amb colors terra. L’únic color que s’escapa dels colors naturals és el blau. Els pisos i les soles són blanques, es porta aquest contrast. També arriba molt d’espart i molt poca sabata de vestir. De fet, és el primer estiu que no tenim sabates de núvia perquè ens trobem que una dona que es casa vol una cosa molt especial, única i no la típica sabata de saló blanca. La gent rep molts inputs i té molt clar el que vol. Com valores la feina d’ADVISORIA? Doncs precisament valoro aquest tracte de proximitat i de parlar clar que nosaltres també tenim. En Manel Fernández té uns coneixements que jo no tinc, em refereixo a temes laborals que necessito per l’empresa, i els porta d’una forma clara, eficaç i resolutiva.]]>