L’Omnia Cafè Bar obria les portes la primavera de 2019. Un espai inspirat en els Grans Cafès de les principals ciutats europees i ofereix amplis horaris de servei i cuina, que recupera l’esperit de “punt de trobada” que històricament han tingut els Ateneus i Casinos de casa nostra.
L’Omnia, situat al carrer Palmerola de Mataró, posa les necessitats dels clients al centre: ja sigui per servir el primer cafè del dia, passant per parar taula amb el seu menú diari o, si es prefereix, també ens conviden a tancar la jornada fent un mos de les seves tapes i còctels o de la veritat de la seva carta, elaborada amb productes de proximitat.
Parlem de l’hostaleria ‘postpandèmica’, de la digitalització i de nous hàbits de consum amb el gerent d’Omnia Cafè Bar, Javier Garcia.
El vostre ha estat un dels sectors més colpejats per la crisi provocada per la Covid-19. Hi ha hagut un abans i un després en la manera de fer de l’hostaleria i la restauració?
Sense cap dubte. Les restriccions han comportat una manera diferent de fer. S’ha hagut de profunditzar en digitalització tant de processos d’operacions com de gestió. També hi ha hagut un aprenentatge i s’ha donat més importància a les línies de negoci com el Take Away i Delivery. Tot just ara operem amb certa normalitat d’aforaments i horaris i estem una mica a l’expectativa de com ha influït aquesta situació en els nous comportaments dels clients. Això sí, ja hem notat que l’hora de sopar s’ha avançat considerablement al període prepandèmia!
I de cara a Nadal, heu pogut fer una previsió?
Últimament comencem a tenir reserves per algunes celebracions o grups nombrosos, però és un altre de les incògnites de cara a aquesta campanya de final d’any: es tornaran a fer sopars d’empresa com abans?.
Ara mateix hi ha un debat sobre la taula a Catalunya, vinculat a l’aplicació del ‘passaport Covid’. Una mesura que ja es fa a altres països com França, Itàlia o Portugal. És el passaport Covid la solució per a bars i restaurants?
Entenc que els esforços han d’anar a la màxima vacunació, afortunadament ja hi ha molta gent vacunada i sembla que això és el que ens ha permès tenir un millor control de la pandèmia que altres països. En aquest sentit, considero que, si no pots gaudir d’algunes activitats per no tenir el ‘passaport Covid’, pot ser una eina per incentivar la vacunació. Malgrat això, jo ho limitaria a aquelles activitats que suposen una elevada concentració de persones en espais limitats.
Un estudi fet per l’Observatori de l’FP considera que cal més formació professional orientada a la digitalització i les xarxes socials. En el vostre cas, com ho viviu, especialment després de l’experiència i els canvis que han viscut de primera mà?
Entenem que la formació en digitalització ha de ser totalment transversal, és a dir, a qualsevol vessant professional avui hi ha una gran necessitat d’aquestes capacitats. No tan sols d’especialistes, que és evident, sinó per qualsevol professional. Encara tenim molta feina a fer per prestigiar i dignificar l’FP i la millor manera és alinear-la totalment a les necessitats del mercat laboral. Ja posats en el nostre sector es fa molt evident, si bé la cuina està assolint aquesta fita gràcies als grans referents que tenim al país, encara queda molt camí a fer amb el personal de sala. Necessitem professionals i que aquests siguin reconeguts.
Teniu un horari molt ampli i esteu situats en una de les zones més “trendy” de la ciutat, a tocar de la plaça de Cuba que ara està vivint diferents accions per revitalitzar l’hostaleria. Vosaltres ho heu notat?
L’aposta en el moment d’emprendre aquesta aventura, sempre va ser per la ubicació. És una zona de mercat i en plena efervescència, potser ha tingut una aturada per la pandèmia, però té tots els ingredients per convertir-se en la zona gastronòmica de Mataró amb tota classe d’oferta i per tots els públics. Esperem que arribin molts més operadors i es consolidi.
Des d’Omnia, quin desig li demaneu a l’any 2022?
Per aquest nou any i després de tot el viscut, el que més desitgem és aquesta paraula que ara tant sona, normalitat. Poder reprendre totes aquelles activitats i projectes que van quedar aturats. Evidentment és un desig que volem fer extensiu tothom, pel que fa a la salut i a la feina. Esperem poder gaudir, tots plegats, d’una vida plena sense pors ni restriccions.
Per què vau confiar en ADVISORIA, advocats i economistes?
Sempre considerem als nostres proveïdors tant de producte com de serveis com a part de l’equip i tothom vol tenir als millors professionals del seu costat. Ja havíem tingut bona experiència en altres projectes i no teníem cap dubte. En els difícils temps que ens ha tocat viure ha estat una tranquil·litat tenir-vos al costat.