news núm. 72

ABRIL 2017

ACTUALITAT

Campanya Renda i Patrimoni 2016

 


Alfred Nomen Fernández
Llicenciat en Dret per la Universitat de Barcelona.
Gestor Administratiu Col·legiat nº 2022.

El passat 5 d’abril va començar la Campanya de la Renda i del Patrimoni corresponent a l’exercici 2016. Una campanya sense grans modificacions normatives ja que gairebé no hi ha hagut activitat legislativa per part d’un Govern Estatal que ha romàs en funcions durant la major part de l’exercici.

// Llegir més //

Las bolsas gratis en los establecimientos de Cataluña se acabaron



Rocío Gómez Ballesteros
Llicenciada en Dret per la Universitat Autònoma de Barcelona.
Il·lustre Col·legi d’Advocats de Granollers nº 1727.

El pasado jueves 30 de marzo salió publicada en el DOGC la Ley 5/2017, que modifica, entre otras, la Ley reguladora de los residuos (texto refundido aprobado por Decreto legislativo 1/2009, de 21 de julio), que obliga a los establecimientos comerciales a cobrar a los usuarios las bolsas de plástico de asas, cualquiera que sea el material plástico utilizado, ya se trate de plástico en general, de plástico oxodegradable y de plástico biodegradable, dicha prohibición se extiende a servicios de reparto a domicilio y los incumplimientos serán sancionados con multas.

// Llegir més //

El Supremo “tumba” el registro horario de las horas de trabajo

 


Valentí Sánchez Díaz
Il·lustre Col·legi Oficial de Graduats Socials de Barcelona nº 3086.

La Audiencia Nacional en una sentencia de diciembre de 2015 interpretó el ya existente artículo 35.5 del Estatuto de los Trabajadores en el sentido de que era obligación de las empresas llevar un registro diario de todas las horas trabajadas por cada empleado, extraordinarias u ordinarias.

Rápidamente Inspección de Trabajo mediante instrucción 3/2016 vio el filón, exigió su cumplimiento y que el indicado registro debía incluir la hora exacta de entrada y salida de cada empleado, con apercibimiento de sanciones en caso de incumplimiento.

// Llegir més //

L'ESPAI DEL CLIENT

Novamar, distribuïdors de peix fresc i productes congelats

L’empresa Novamar va néixer l’any 2010 quan Josep M. Díaz, Jordi Mon i Jordi Abad es van posar pel seu compte després de treballar molts anys en el sector. En aquests 10 anys al capdavant de Novamar han aconseguit passar de ser tres treballadors als 14 actuals i la facturació els hi ha crescut un 25% cada any. El secret? Segons ells es pot resumir en la següent frase: “No venem peix, venem servei”. En aquests moments l’empresa Novamar està en un moment de canvis per afrontar el futur amb vies de creixement.

// Llegir més //
LinkedIn
LinkedIn
Twitter
Twitter
  Assessorament legal a empreses i particulars.
Gestió finacera.
Contractes i estructura salarial.
  Nòmines, convenis i acords.
Dret bancari.
Dret administratiu.
Dret de l'esport.
  Dret hipotecari.
Dret de família.
Inspeccions fiscals davant l'Administració Tributària.