11/7/2014
Un 87% de les PIMES del Vallès i el Maresme han mantingut o han augmentat la seva plantilla els primers mesos de l'any

• Descens de la marxa del negoci de les PIMES del Vallès i del Maresme: un 20,6% d'empreses han augmentat les seves vendes els primers mesos de l'any mentre que a principis d'any, un 49% es mostraven optimistes i preveien que augmentarien les vendes.
  • Els empresaris de l'eix econòmic Vallès-Maresme creuen que els serveis que reben de l'Estat, no es corresponen als impostos que les empreses paguen.

Aquestes dades es desprenen dels resultats del Termòmetre d’Advisoria, l’enquesta dirigida a empresaris i autònoms del Vallès Oriental i del Maresme que porta a terme Advisoria, empresa de serveis jurídics i econòmics de referència de l’eix econòmic El Maresme-Vallès Oriental.

Un 20,6% de les empreses del Vallès Oriental i del Maresme han augmentat les seves vendes durant els primers sis mesos de 2014 i s'ha mantingut en un 37,8% dels casos.

Aquestes dades suposen un fre a la tendència optimista que es preveia a principis de 2014, quan als empresaris se'ls va preguntar per les previsions de vendes de la seva empresa i en un 49% dels casos van dir que les seves vendes augmentarien, enfront el 20,6% de les empreses que ara, sis mesos més tard afirmen haver incrementat les vendes de la seva companyia. Un 41,1% dels empresaris enquestats diuen que aquests primers sis mesos de l'any les vendes de la seva empresa han disminuït, tot i que les previsions a primers d'any eren de menys d'un 10%.

Aquesta poca concordança entre les expectatives que presentaven els empresaris a principis d'any i la realitat després de sis mesos són el reflex de l'excés d'optimisme empresarial que ha imperat entre els empresaris durant el 2013 i fruit de l'aplicació de les promeses del Govern, sobretot pel que fa a la Reforma Laboral, però, sobretot, a la crisi que estem patint des de 2008.

Pel que fa a la plantilla de les empreses de l'eix econòmic Vallès-Maresme, ADVISORIA ha comprovat que el 87% de les empreses ha mantingut o fins i tot ha augmentat el nombre de treballadors a la companyia i només en un 13% dels casos, les empreses han destruït llocs treball.

Segons les dades de la 13ª edició del Termòmetre d'ADVISORIA, els empresaris, tot i que la marxa del seu negoci ha estat per sota de les previsions que s'havien fet a primers d'any, tenen la voluntat de mantenir la plantilla, i fins i tot alguns l'han augmentat amb la intenció de seguir mantenint els nivells d'ocupabilitat.

Per Manel Fernández, soci d'ADVISORIA, "els resultats evidencien el moment agredolç que estem vivim. Per una part, la caiguda sostinguda que ha significat la crisis patida, sembla frenada, però, per altra part, la recuperació no acaba d’assolir el nivell que necessitem i es manifesta com a lenta i costosa. No obstant això, també resulta positiu que la destrucció d’ocupació remeti, tot i que hem arribat a uns extrems insostenibles i resulta prioritari la recuperació en la creació de llocs de treball".

Pel que fa als serveis que les empreses reben de l'Estat i que haurien de ser directament proporcionals als impostos que paguen, un 87,3% dels enquestats creuen que no perceben de l'Estat un retorn equitatiu a la contribució que fa cadascuna de les empreses del Maresme i del Vallès sufragant les despeses de l'iva, l'Impost de Societats, l'Impost sobre Activitats Econòmiques i la Seguretat Social.

Per Ivo Florenza, soci d'ADVISORIA, "els impostos ofeguen molts empresaris, pimes i micropimes". Florenza afegeix que "l’endeutament generat per molts empresaris i pimes durant aquest anys de crisi amb la Seguretat Social i Hisenda i l’actual política de cobrament agressiva dels departaments de recaptació d’aquest organismes fa mes difícil i complicada la situació financera de les empreses. Necessitem rebaixar la factura fiscal d’impostos com IVA, IRPF i Societats i facilitar la concessió de crèdits per augmentar les inversions i el consum. Actualment estem en un punt d’inflexió per aconseguir un creixement sostingut".