29/9/2010
ADVISORIA ENTREVISTA A RUFINO POZUELO, Gerent de la Delegació de Catalunya i Soci-Director de MRC International Training.

Què és la intel·ligència emocional?
MRC es basa en una premissa fonamental: "intentar fer fàcil el que sembla difícil, i sobretot, no fer difícil allò que és fàcil". D'aquesta manera, si hagués de definir què és la Intel·ligència Emocional, et diria que aquesta es basa en l'ús de les emocions d'una forma intel·ligent, amb l'objectiu de ser més eficaços i eficients tant al nostre àmbit professional com al personal

Com ajuden els elements emocionals a assolir els objectius de les organitzacions?
Al col·legi i a la universitat ens han estat formant contínuament per estar preparats davant de diverses circumstàncies que es podrien donar en una empresa, però quasi sempre des d'un punt de vista racional i tècnic. Se'ns prepara en uns coneixements tècnics per ser un bon comptable, informàtic, comercial o directiu, però rarament se'ns prepara per dirigir situacions de fusions entre empreses i departaments, gestionat conflictes dins del meu equip, tractar clients "difícils" o saber gestionar la càrrega de treball per ser més eficients i combatre l'estrès. És a dir, rarament se'ns ensenya com hem de relacionar-nos amb les persones dins l'empresa per optimitzar els resultats.
Hi ha emocions que són bones i que expressar-les davant dels demés no ens perjudica, més aviat tot lo contrari, ens beneficia: l'altruisme, l'alegria, la passió..., però hi ha altres que si les reflectim al nostre entorn de treball ens perjudica, per exemple: l'enveja, la ràbia, l'ego o el rancor. Quan diuen que un bon negociador, per posar un exemple, ha de ser fred, no hi estic d'acord. El que ha de fer és controlar el seu estat emocional i que aquest no el condicioni a l'hora de prendre decisions d'alt impacte per a l'empresa.

Quines eines ofereix MRC International Training per orientar a les empreses en el context econòmic actual?
Fa uns tres anys podem estar d'acord en què la situació econòmica mundial ha canviat. Estàvem molt tranquils fent negocis i sense adonar-nos ens va passar per sobre un "tifó" que ens ha fet replantejar-nos, als empresaris, moltes coses. Coses que abans funcionaven ara no ho fan i situacions que abans eren inimaginables ara ens poden ajudar.
Per aquest motiu, a MRC transmetem un missatge positiu: "Seguir creixent és possible", el primer pas és acceptar la situació actual i el segon saber cap a on ens volem dirigir.
A MRC treballem consultors i entrenadors amb gran experiència en diversos sectors i amb una missió clara: ajudar a les empreses a enfocar diverses visions que els hi ajudin a aconseguir el que al final sempre es persegueix en un negoci: augmentar el compte de resultats. Però tenint en ment aquells que ens ajudaran a aconseguir aquest resultat desitjat con les persones que conformen els EQUIPS dins qualsevol organització.
Els nostres programes més demandats actualment estan enfocats a les àrees de Ventes i Negociació, Direcció i lideratge i Coaching Executiu.




Share:



Contacte de premsa
Eulàlia Roca
STRATEGYCOMM
C/ Montserrat, 60, 4a planta
08302 Mataró (Barcelona)
937 901 253 / 670 200 530
www.strategycomm.net

Mataró
Montserrat 54 3r
08302, Mataró
advisoriamataro@advisoria.cat
93 799 80 90

Granollers
Navarra 3 local
08401, Granollers
advisoriagranollers@advisoria.cat
93 870 18 66
x
Aquesta web utilitza 'cookies' pròpies i de tercers per oferirli una millor experiència i servei.
Al navegar o utilitzar els nostres serveis accepta l'ús que fem de les 'cookies'.
Més informació