20/3/2016
Duros a quatre pessetes 20/03/2016

Al voltant de la celebració del Dia Internacional de la Dona Treballadora ha sortit publicat un informe sobre el risc de pobresa entre dones que treballen. L'informe, que ha estat realitzat per l'observatori Dona Empresa Economia i la Cambra de Comerç de Barcelona, inclou l'índex actualitzable any per any i que dóna una visió global i comparativa per gènere a Catalunya de 22 indicadors subdividits en quatre grans grups: formació, mercat de treball, condicions de vida i apoderament o accés als llocs de decisió. Entre les conclusions més significatives hi ha l'avenç de la pobresa entre la població femenina. Si fa deu anys aquesta vulnerabilitat era del 8,9%, ara el percentatge de dones en risc ha pujat fins al 13,1%, mentre que la dels homes s'ha mantingut. Des d'Advisoria constatem aquestes dades i també posem de manifest que hi ha molt camí per fer. No només per evitar que les dones que treballin es trobin en el llindar de la pobresa, sinó per intentar entre tots que mateixes condicions puguin arribar a totes les posicions directives en homes com dones.

Escoltar àudio »

EulÓlia Roca